Tandrens og tandbehandling

Tandrens og tandbehandling på Frederiksberg Dyreklinik & Spa

Bestil tid til en GRATIS tandscreening – for at få checket om dit hund eller kat har sunde tænder og tandkød

Tandkødsbetændelse og paradentose hører til blandt de hyppigst forekommende sygdomme hos hunde og katte.

Hvis du ikke børster tænder på din hund eller kat, eller på anden måde sørger for at tænder og tandkød plejes, vil der hurtigt opstå tandkødsbetændelse og dårlig ånde. Undersøgelser viser at 80% af 3 årige hunde og katte lider af tandkødsbetændelse og begyndende paradontose. De små hunderacer, der vejer mindre end 10kg som voksne, er ekstra udsatte for paradontose. Hos disse hunderacer er sygdommen ofte arvelig.

Tandproblemer kræver en dybdegående tandrens under tandkødsranden, tandbehandling og polering.

Vi har det nyeste tandudstyr og bruger altid en meget mild, racespecifik bedøvelse med ilt til din hunds ellers kats tandrens. Ved tandudtræk eller anden tandbehandling gives desuden stærkt smertestillende medicin, som når vi selv er ved tandlægen.

Denne milde form for narkose er især vigtigt for de mange små hunderacer som ofte besøger os på klinikken, f.eks. yorkshire terrier, chihuahua, pomeraner, coton de tulear, bichon havanais, bolognese, malteser, lhasa apso, cavalier king charles spaniel, shih tzu, bichon frise og puddel.

Den milde narkose spiller også en utrolig stor rolle ved bedøvelse af fladsnudede racer, som f.eks. fransk bulldog, boston terrier, engelsk bulldog, pekingeser, king charles spaniel og tibetansk spaniel. Vi behandler også racekatte, som f.eks. maine coon, norsk skovkat, perser, british shorthair m.v.

Vi behandler både hunde, katte, kaniner og marsvin med tandproblemer.

Læs mere: Priser på tandbehandling og tandrens
Læs mere: Hvad er paradontose?
Læs mere: Bedøvelse af dit kæledyr