Kastration af hund

Kastration af hanhund

Pakkepris på Frederiksberg Dyreklinik & Spa

F.eks. kastration af lille hund 1-10kg kun 1599,- inkl. kontrol 10 dage efter operationen
Inkl. Bedøvelse, kredsløbsovervågning, ilt under operation og smertebehandling. Inkl. dagsindlæggelse med overvågning. Inkl. kontrol 10 dage efter operationen. Din hund hjemsendes med skærm og smertestillende medicin, men disse tillægges prisen, da alle hunderacer er forskellige, hvorfor det vil være forskellige produkter man får ved sin hjemsendelse. Skærmtype eller bodystocking vælges også i samråd med ejer.

Fordele ved kastration

Der er mange fordele ved kastration: Ved at kastrere din hund, fjernes visse typer uønsket problemadfærd. Ikke-kastrerede hunde har desuden tendens til at strejfe, når der er tævehunde i løbetid. Når hunden kastreres dæmpes disse instinkter.
Hvis du er i tvivl om, hvorvidt en kastration kan dæmpe de adfærdsmæssige problemer din hund har, så kan vi lave en kemisk kastration på din hund: Her kan du vælge, om du ønsker en 6 mdr kemisk kastration eller en kemisk kastration der holder i 12 mdr.

Om kastrationen

Du har valgt at få din hund kastreret. Din hund undersøges inden bedøvelsen, for at sikre at det er sundhedsmæssigt forsvarligt at bedøve og operere den. Operationen foregår under fuld bedøvelse og din hund er overvåget og får tilført ilt under hele indgrebet.

Medicin

Din hund får smertestillende medicin på klinikken og er derfor smertedækket det første døgn efter operationen.

Gode råd

• Vi anbefaler at du er hjemme sammen med din hund, de første 12 timer efter bedøvelsen.
  • Det er meget vigtigt at din hund beholder sin krave på og at den ikke kan slikke i sit sår. En hundetunge kan slikke såret op og kan give betændelse i operationssåret.
  • Din må ikke løbe frit de næste 3 dage, men skal altid luftes i snor.
  • Når din hund kommer hjem, skal den have ro. Adskil den fra dyr og små børn.
  • Sørg for at din hund har det lunt og godt efter bedøvelsen. Det er helt normalt at din hund kan sitre/ryste efter bedøvelsen.
  • Foder serveres i mange og mindre portioner det første døgn efter bedøvelsen.
  • Din hund kan virke urolig efter at have været bedøvet. Tal roligt til den og undgå at ynke. Brug i stedet rosende ord.
  • Operationsåret skal kontrolleres dagligt. Operationssåret skal holdes rent og tørt.
  • Husk at bestille tid til en kontrol 10 dage efter indgrebet.
  • Vi anbefaler at skifte til et kaloriereduceret foder, som tilgodeser din hunds behov efter den er blevet steriliseret.
  • Hvis du har spørgsmål kan du kontakte os på 70 25 90 08.