Vores Team

Vores team på Frederiksberg Dyreklinik & Spa

“Hunde og katte er familiemedlemmer. De fortjener derfor kun den bedste behandling”. Dyrlæge Sabine Förderer.

Mød Familiedyrlæge – Sabine Förderer (DVM, Doctor of Veterinary medicine)

Specielle interesser: Brachycephale hunde, Hudsygdomme, Tandsygdomme, samt Mave/tarmsygdomme

Sabine Förderer har 15 års erfaring som dyrlæge – dette fra klinikker i ind- og udland. Sabine blev uddannet dyrlæge på Den Kongelige Veterinære Landbohøjskole i 2003 og har siden da, arbejdet som dyrlæge for familiedyr i København frem til 2008. Sabine har bl.a. arbejdet på Københavns Dyrehospital, hvor hun både var fastansat dyrlæge for familiedyr i dagtimerne og som akutdyrlæge i nattevagten.

I perioden 2008-2012 arbejdede Sabine som dyrlæge for familiedyr i Dubai, hvor hun bl.a. var dyrlæge for Kong Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoums geparder og hunde. I perioden 2012-2014 flyttede hun til London, England, hvor hun efteruddannede sig og klargjorde hele ombygningen af Frederiksberg Dyreklinik & Spa, som åbnede i januar 2014.

Sabine følger anerkendte veterinære kongresser overalt i verden. Sabine samarbejder altid med den enkelte ejer om at forebygge sygdomme hos deres kæledyr.

Sabine har 2 dejlige sorte katte derhjemme, som begge var uden hjem, da Sabine tog dem til sig.

Du kan træffe Sabine på de fleste hverdage. Tidsbestilling er nødvendig.

Mød Veterinær Bachelor og Klinikmanager – Ann Sophie Skov (Bachelor of Veterinary Medicine and Surgery (BVetMed))

Specielle interesser: Brachycephale hunde, Tandsygdomme samt Mave/tarmsygdomme.

Ann Sophie vil ofte være den første du møder, når du besøger os på klinikken. Ann Sophie er vores Klinikmanager, men fungerer også som klinikassistent i det daglige.

Ann Sophie har studeret til dyrlæge på dyrlægeuddannelsen i Danmark, hvor hun blev uddannet som bachelor i veterinærmedicin. Ann Sophie tager nu en international uddannelse indenfor faget på Australian College of Veterinary Nursing (ACVN) i Australien, hvor hun tager “Australia’s most comprehensive veterinary nursing course” dvs. den mest omfattende uddannelse indenfor faget.

I sin fritid arbejder Ann Sophie også på Dyreværnet i Rødovre, hvor hun har hjulpet nødstedte dyr de sidste 4 år. Ann Sophies kærlighed for dyr er stor og vi holder, sammen med hende, altid en god kontakt til Dyreværnet og donerer løbende både foder og fornødenheder til Dyreværnet.

Ann Sophie er mor til vores lille klinikhund Cleo, som er en pomeraner.

Du kan træffe Ann Sophie på de fleste hverdage. Tidsbestilling er nødvendig.

Mød Familiedyrlæge – Line Kaare Engelharth (DVM, Doctor of Veterinary medicine)

Specielle interesser: Hudsygdomme, Organsygdomme, samt Almen kirurgi

Line Engelharth har 11 års erfaring som dyrlæge – dette fra diverse dyreklinikker i hovedstadsområdet. Line blev uddannet dyrlæge på Den Kongelige Veterinære Landbohøjskole i 2007 og har siden da, arbejdet som dyrlæge for familiedyr.

Line har siden 2010 efteruddannet sig løbende, især indenfor hudsygdomme, og har siden 2016 fulgt en special certificering på The European School for Advanced Veterinary Studies (ESAVS) i Dermatologi / Hudsygdomme på University of Luxembourg. Line forventer at færdiggøre denne uddannelse i 2018. Line er desuden i bestyrelsen i Dansk Veterinærdermatologisk Netværk (Dven), der er en sammenslutning af dyrlæger, der interesserer sig for hudsygdomme hos vores kæledyr.

Line har en dejlig hund derhjemme, og rider også i sin fritid.

Du kan træffe Line på de fleste hverdage. Tidsbestilling er nødvendig.

Mød Fagveterinærsygeplejerske i Tænder – Heidi Nielsen (Specialized dental nurse)

Specielle interesser: Tandsygdomme, Optimal pleje af indlagte dyr, Laboratorie

Heidi Nielsen har 17 års erfaring som sygeplejerske – dette fra diverse dyreklinikker i hovedstadsområdet. Heidi blev uddannet veterinærsygeplejerske i 2001 og tog i 2010 den danske efteruddannelse som fagveterinærsygeplejerske i tænder. Du vil derfor bl.a. møde Heidi, hvis din hund eller kat har tandproblemer eller mundhuleproblemer, da Heidi indgår aktivt i klinikkens tandteam og er ansvarshavende for vores tandrum og vores 360-graders panoramarøntgen.

Heidi er bl.a. mor til en dejlig lille hund.

Du kan træffe Heidi på de fleste hverdage. Tidsbestilling er nødvendig.

Mød Familiedyrlæge Christine Scott Lunddahl (DVM, Doctor of Veterinary medicine)