Priser

SUNDHEDSUNDERSØGELSE

Junior Pakke (Sundhedsundersøgelse og internationalt kæledyrspas) for hvalpe op til 16 uger
En racespecifik sundhedsundersøgelse er en sundhedsundersøgelse der inkluderer en udvidet gennemgang af din hvalps racespecifikke sundhed. En sundhedsundersøgelse eller racespecifik sundhedsundersøgelse inkluderer en skriftlig hjemsendelsesformular som er specifikt udarbejdet til din hvalp. Inkluderer også et internationalt kæledyrspas, hvori fremtidige vacciner, ormekur og relevant dokumentation samles. For dig der vil have godt styr på din hvalps papirer, lige fra starten. Du kan tilvælge vaccinationer i forbindelse med hvalpe starterpakken. Alle vores vaccinationer er individuelle, dvs. at du bliver rådgivet på basis af din hvalps alder og risikoprofil. Vaccinationsprisen tillægges på basis af dine vaccinationsønsker.
Læs mere her om: Racespecifik Sundhedsundersøgelse for hund
Sundhedsundersøgelse eller racespecifik sundhedsundersøgelse af din hund eller kat
En racespecifik sundhedsundersøgelse er en sundhedsundersøgelse der inkluderer en udvidet gennemgang af din hunds eller kats racespecifikke sundhed. En sundhedsundersøgelse eller racespecifik sundhedsundersøgelse inkluderer en skriftlig hjemsendelsesformular som er specifikt udarbejdet til din hund eller kat. Du kan tilvælge vaccinationer i forbindelse med sundhedsundersøgelsen. Alle vores vaccinationer er individuelle, dvs. at du bliver rådgivet på basis af din hunds eller kats alder og risikoprofil. Vaccinationsprisen tillægges på basis af dine vaccinationsønsker.
Læs mere her om: Racespecifik Sundhedsundersøgelse for hund
Læs mere her om: Racespecifik Sundhedsundersøgelse for kat
Re-vaccination – 4-6 uger efter sidste vaccination på vores dyreklinik
Efter aftale med vores dyrlæge. Vaccinationsprisen tillægges på basis af dine vaccinationsønsker. Re-vaccination sker 4-6 uger efter sidste vaccination foretaget på klinikken.
Rabies til rejsen – add on vaccination inkl. vaccine
Har du dit dyr fuldt vaccineret, men skal nu til at lave rejseplaner? Til dyr der overholder alle deres andre anbefalede vacciner og som skal klargøres til rejse til udlandet. Efter aftale med vores dyrlæge. Hunde og katte må ikke vaccineres mod rabies, før de er 12 uger gamle. Dit kæledyr må derfor først komme med til udlandet, når det er 15 uger. Der skal nemlig gå 21 dage fra rabiesvaccinen er givet til kæledyret er klar til rejse. Dit kæledyr skal være mikrochippet, før rabiesvaccinen gives og der skal ligeledes udstedes et kæledyrspas. Vores vaccine er gældende i 3 år. Prisen er inkl. rabiesvaccine.

STOR SUNDHEDSUNDERSØGELSE

Stor udvidet Sundhedsundersøgelse eller Racespecifik sundhedsundersøgelse af din hund
Anbefales til alle hunde, men især senior hunde, dvs. Små hunderacer over 8 år, Mellemstore hunderacer over 7 år, Store hunderacer over 6 år og Gigantracer over 5 år. Dette er en opgradering af den årlige sundhedsundersøgelse. Kan afsløre skjulte sygdomme, der ofte opstår hos senior hunde.
Inkluderer den årlige sundhedsundersøgelse for senior hunden, herudover blodprøve der screener for skjulte sygdomme, samt en urinprøve. Blodprøven kan bl.a. screene for skjulte lever- og nyresygdomme og sukkersyge. Urinprøven kan bl.a. afsløre forøget drikkelyst, sukkersyge, blærebetændelse og nyreproblemer. Blodprøven tages på klinikken og du får resultatet samme dag. Urinprøven indleveres på klinikken og du får resultatet samme dag.
Læs mere: Hvad er en stor sundhedsundersøgelse?
Stor udvidet Sundhedsundersøgelse eller Racespecifik sundhedsundersøgelse af din senior kat
Anbefales til alle katte, men især senior katte over 8 år. Dette er en opgradering af den årlige sundhedsundersøgelse. Kan afsløre skjulte sygdomme, der ofte opstår hos senior katte.
Inkluderer den årlige sundhedsundersøgelse for senior katten, herudover blodprøve der screener for skjulte sygdomme, plus udvidet blodprøve for undersøgelse af stofskiftet. Blodprøverne kan bl.a. screene for skjulte lever- og nyresygdomme og sukkersyge, samt forøget stofskifte. Blodprøven tages på klinikken og du får resultatet samme dag.
Læs mere: Hvad er en stor sundhedsundersøgelse?
Kontrol samtale og blodprøvescreening af organers sundhed – for dyr der er på daglig medicin
Kontrol samtale og blodprøve der kan afsløre skjulte sygdomme i forbindelse med dagligt indtag af medicin. Blodprøven screener bla. for overbelastning af lever- og nyrer. Blodprøven tages på klinikken og du får resultatet samme dag. Evt. ekstra blodprøver vælges i samråd med ejer og efter behov. Ekstra blodprøver tillægges prisen.

VACCINER

Rabies-vaccine i forbindelse med sundhedsundersøgelse af hund eller kat
Du kan tilvælge en rabies-vaccine i forbindelse med en sundhedsundersøgelse. Alle vores vaccinationer er individuelle, dvs. at du bliver rådgivet på basis af din hund eller kats alder og risikoprofil. Vores rabiesvaccine holder 3 år.
Vacciner i forbindelse med sundhedsundersøgelse af hund
Du kan tilvælge vaccinationer i forbindelse med en sundhedsundersøgelse. Alle vores vaccinationer er individuelle, dvs. at du bliver rådgivet på basis af din hund alder og risikoprofil.
Vi har valgt markedets bedste vaccine med højest beskyttelse og færrest bivirkninger. Hundevacciner har en dokumenteret effekt på 1 år og 3 år.
fra 35,-
Vacciner i forbindelse med sundhedsundersøgelse af kat
Du kan tilvælge vaccinationer i forbindelse med en sundhedsundersøgelse. Alle vores vaccinationer er individuelle, dvs. at du bliver rådgivet på basis af din kats alder og risikoprofil.
Vi har valgt markedets bedste vaccine med højest beskyttelse og færrest bivirkninger. Kattevacciner har en dokumenteret effekt på 1 år eller 3 år, alt efter kattens livsstil.
fra 85,-

SYGDOM

Konsultation ved sygdom hos hund eller kat
Opfølgende kontrol af sygdom – ved sygdom hos hund eller kat
Efter aftale med vores dyrlæge. Bemærk at der ved sygdomskonsultationer der varer længere tid, vil der blive opkrævet et ekstra honorar i forhold til den ekstra tid dyrlægen har brugt.
Lille opfølgende kontrol af sygdom – ved sygdom hos hund eller kat
Akut sygdomskonsultation ved sygdom hos hund eller kat
Ved akut sygdom, har vi mulighed for at give dit dyr en akut sygdomskonsultation, der ofte betyder at dagens andre opgaver skal flyttes eller at visse medarbejdere får overarbejde på dagen. Et ekstra honorar på 270,- opkræves, for at dække de ekstra udgifter, der vil været forbundet med akuttiden.

REJSE MED KÆLEDYR

Internationalt Kæledyrspas
Vi hjælper dig gerne med ferieplanerne, men tidsbestilling er nødvendig. Husk her, at medtage din hund, samt alle jeres relevante vaccinationspapirer, samt registreringsattesten fra Det Danske Hunderegister. Vi udfylder passet med al relevant dokumentation, så det er klart til din afrejse.
Dyrlægeunderskrift og tildeling af ormekur i forbindelse med udenlandsrejse – første besøg, nyt kæledyr vi ikke har set i klinikken før
Den danske lovgivning kræver at vi har registreret dit dyr, for at vi kan tildele ormekur. Prisen dækker tiden det tager at oprette din og dit kæledyrs journal, gennemlæsning og udfyldning af relevante papirer, såsom pas, samt dyrlægens tildeling af medicin og underskrift. Bemærk at ormekurens pris skal tillægges, da den afhænger af dyrets vægt. Pris for 2. dyr er 149,-.
Dyrlægeunderskrift og tildeling af ormekur i forbindelse med udenlandsrejse – dyr der allerede er registreret på vores klinik
Den danske lovgivning kræver at vi har registreret dit dyr, for at vi kan tildele ormekur. Prisen dækker tiden det tager for gennemlæsning og udfyldning af relevante papirer, åsåsom pas, samt dyrlægens tildeling af medicin og underskrift. Bemærk at ormekurens pris skal tillægges, da den afhænger af dyrets vægt.
Dags dato transportundersøgelse af dyrlæge, samt dyrlægeunderskrift og udfyldelse af “egnet til transport” papirer (15 min)
Visse flyselskaber kræver at dit dyr sundhedsundersøges, før det kan komme ud at rejse.

MEDICIN

Receptfornyelse / Recept efter personlig aftale med dyrlægen 99,-
Receptfornyelse – for kronisk syge dyr
Dette er en speciel service for kæledyr med kronisk sygdom. Bemærk: Gælder kun for dyr der er tilknyttet vores klinik og for kronisk sygdom der er diagnosticeret af vores dyrlæge. Dit dyr skal være tilset af vores dyrlæge i forbindelse med en kontrol indenfor de sidste 6 mdr, så vi kender dit dyrs sundhedsstatus. Gælder kun medicin der er relevant for den pågældende sygdom og altså ikke ny sygdom eller tilstødende sygdom. Hvis du ikke følger dit dyrs anbefalede kontroller i forhold til dit dyrs kroniske sygdom, vil der blive udstedt et receptgebyr, svarende til 99,- kroner for dyrlægens tid for på ny at sætte sig ind i jeres sygdomsforløb.
GRATIS

Priser gældende fra 01.02.18

Læs mere om: Et godt besøg hos dyrlægen