Brachycephale hunde

PRISER PÅ BEHANDLING

GRATIS SUNDHEDS-SCREENING

Næse-screening inkl. blodprøve
Sundhedsfremmende samtale inkl. blodprøve for hundeejere med f.eks. fransk bulldog eller mops, hvor ejeren er bekymret for hundens vejrtrækning. Der skal bestilles tid til denne konsultation på 70259008 og vores svarskema skal udfyldes senest 2 dage inden konsultationen, og svarskemaet findes her.
GRATIS
Screening for pigmentær keratit / hornhindesår, samt undersøgelse af næsefoldens sundhed
Inkl. flourescinfarvning af øjnene, samt måling af hudfoldens dybde og vurdering af næsefoldens sundhed vha. en mikroskopisk undersøgelse af næsefoldens miljø.
Sundhedsfremmende samtale for hundeejere med engelsk bulldog eller mops, hvor ejeren har observeret forandringer i øjnene eller har problemer med at holde næsefolden sund. Der skal bestilles tid til denne konsultation på 70259008.

OPERATION

Operation af næsebor (rhinoplastik) hos fladsnudet hunderace (f.eks. fransk bulldog og mops) – Pakkepris
Genskabelse af normale næsebor og snude hos brachycephal hunderace. Inkl. Bedøvelse, kredsløbsovervåging, ilt under operation og smertebehandling. Inkl. dagsindlæggelse med overvågning. Inkl. måling af hundens blodprocent på dagen.Inkl. gratis kontrol 10 dage efter operationen. Inkl. blodprøvekontrol der måler hundens nye blodprocent 1 mdr efter operationen, så ejer kan se hvor meget mere ilt hunden får til sin krop. Inkl. vurdering af den bløde gane i bedøvelse, så du kan tage stilling til om du vil have foretaget denne operation på et senere tidspunkt. En næseoperation er tilpasset den enkelte patient.
Din hund hjemsendes med skærm, antibiotika og smertestillende medicin, men dette tillægges prisen, da alle hunde er forskellige, hvorfor det vil være forskellige produkter man får ved sin hjemsendelse.
Operation af for lang blød gane hos fladsnudet hunderace (f.eks. fransk bulldog og mops) – Pakkepris
Udføres med nyeste elektrokirurgiske teknik, dvs. helt uden brug af sting.
Genskabelse af en normal blød gane hos brachycephal hunderace. Inkl. Inkl. Bedøvelse, kredsløbsovervåging, ilt under operation og smertebehandling. Inkl. dagsindlæggelse med overvågning. Inkl. måling af hundens blodprocent på dagen. Inkl. blodprøvekontrol der måler hundens nye blodprocent 1 mdr efter operationen, så ejer kan se hvor meget mere ilt hunden får til sin krop.
Din hund hjemsendes med smertestillende medicin, men dette tillægges prisen, da alle hunde er forskellige, hvorfor det vil være forskellige produkter man får ved sin hjemsendelse.
Operation af næsefold hos lille fladsnudet hunderace (<15kg) – Pakkepris
Genskabelse af en normal næsefold hos brachycephal hunderace, hvor næsefolden er så stor, så den giver permanente gener i form af hudbetændelse, svamp og / eller øjenproblemer. Bedøvelse, kredsløbsovervåging, ilt under operation og smertebehandling. Inkl. dagsindlæggelse med overvågning. Inkl. måling af hundens blodprocent på dagen.Inkl. gratis kontrol 10 dage efter operationen.
Din hund hjemsendes med en antibiotika, smertestillende medicin og skærm, men dette tillægges prisen, da alle hunde er forskellige, hvorfor det vil være forskellige produkter man får ved sin hjemsendelse.
Operation af næsefold hos stor fladsnudet hunderace (>15kg) – Pakkepris
Genskabelse af en normal næsefold hos brachycephal hunderace, hvor næsefolden er så stor, så den giver permanente gener i form af hudbetændelse, svamp og / eller øjenproblemer. Bedøvelse, kredsløbsovervåging, ilt under operation og smertebehandling. Inkl. dagsindlæggelse med overvågning. Inkl. måling af hundens blodprocent på dagen. Inkl. gratis kontrol 10 dage efter operationen.

TILVALG

Organprofil før operation inkl. blodprøveudtagning og analyse
Vi anbefaler at alle hunde over 8 måneder får undersøgt deres organer, bl.a. deres blodsukker, blodprocent, nyre- og leverfunktion vha. en blodprøve inden bedøvelse til operation. Prisen er inklusiv blodprøveudtag og ilæggelse af venekateter, der sikrer direkte adgang til din hunds blodkar under bedøvelsen. Blodprøven tages på klinikken og du får resultatet samme dag.
Negleklip i forbindelse operation eller behandling af hund i bedøvelse
Husk at fortælle veterinærsygeplejersken, hvis du ønsker negleklip, når du afleverer din hund.
GRATIS
Tømning af analkirtler i forbindelse operation eller behandling af hund i bedøvelse
Husk at fortælle veterinærsygeplejersken, hvis du ønsker tømning af analkirtler, når du afleverer din hund.
Kontrol 10 dage efter operation og evt. fjernelse af sting
For din tryghed, er kontrol af operationssåret 10 dage efter operationen, samt evt. fjernelse af sting altid med i prisen, hvis din hund opereres på vores klinik.

Priser gældende fra 01.02.17

Læs mere: Brachycephalt syndrom
Læs mere: Bedøvelse på Frederiksberg Dyreklinik & Spa
Læs også gode råd:  Før bedøvelsen